Over Studio7eventien

tudio7eventien iss een multidisciplinair ontwerpbureau op het gebied van ruimtelijke- en grafische vormgeving.

Voor zowel de particuliere- als de zakelijke markt biedt studio7eventien tal van creatieve ontwerpmogelijkheden. Wij luisteren, peilen wensen en dragen oplossingen aan die niet altijd voor de hand liggen. Het maakt niet uit of het om een visitekaartje, een complete huisstijl , een interieurstyling, een website of een complete kantoorinrichting gaat. Wij weten met creatieve oplossingen van elk ontwerp iets bijzonders te maken. Kijk gerust eens in onze portfolio.

Studio7eventien wordt gerund door Cor Eldering. Als creatieve duizendpoot weet hij op basis van zijn uitgebreide ervaring op vormgevingsgebied de juiste toon te vinden om uw wensen te realiseren.


wij zorgen voor uw identiteit!

Is het u ook wel eens overkomen, dat u na het surfen op de website én het zien van drukwerk van één van uw relaties een bezoek bracht aan de bedrijfsruimte, en dat de uitstraling van het bedrijf op locatie niet overeenkomstig uw verwachting was?

De uitstraling van uw bedrijf, organisatie of vereniging is, naast de vanzelfsprekende kwaliteit die u levert, van groot belang. ‘Hoe presenteer ik mij naar de buitenwereld en hoe creëer ik herkenbaarheid voor mijn bedrijf? ‘

Door de ruime ervaring op het gebied van ruimtelijke- en grafischevormgeving én de vaardigheid deze twee disciplines te combineren biedt Studio7eventien het antwoord op deze vraag.

Portfolio button studiozeventien-01Na een uitgebreide analyse van uw wensen en de inventarisatie van reeds bestaande huisstijlelementen, adviseert Studio7eventien over mogelijke verbeteringen, veranderingen of vernieuwingen die betrekking hebben op de mannier waarop u herkend wordt door uw doelgroep.

Dit kan betrekking hebben op zowel uw drukwerk, website, interieur- en exterieur van uw bedrijfsgebouw en nog veel meer. Ons doel is úw herkenbaarheid te vergroten!


Onze werkwijze:klik hier voor een voorbeeld

Een willekeurig bedrijf start of heeft de wens de huisstijl te veranderen of aan te passen.

Met een logo alleen is men er nog niet. Een bedrijf communiceert namelijk niet alleen via een logo. Alle communicatiemiddelen moeten hetzelfde uitstralen zodat voor iedereen duidelijk is wat de identiteit van het bedrijf is.

Als het logo en de huisstijlkleuren definitief bepaald zijn, beginnen we meestal eerst met het visitekaartje. We maken meerdere versies omdat hier nog precies bepaald moet worden welke kant men precies op wil gaan met de huisstijl. Er moet nog bepaald worden welke grafische elementen men wilt gaan gebruiken om het geheel meer ‘smoel’ te geven, welke lettertypes er gebruikt gaan worden en waar het logo geplaatst gaat worden. Een visitekaartje is namelijk ook erg geschikt om alvast een toelichting te geven op de diensten of producten die het bedrijf aanbiedt. Naast de verschillende ontwerpen van het visitekaartje maken we ook bijpassend briefpapier.

Nadat er een keuze is gemaakt welk visitekaartje en briefpapier het moet worden, gaan we verder met het ontwerpen van enveloppen en een met-vriendelijke-groet kaart. De ontwerpen hiervoor zijn sterk afgeleid van het visitekaartje en briefpapier. Hierdoor ontstaat een duidelijke lijn in alle communicatiemiddelen.

Na het correspondentiemateriaal gaan we verder met de website en folder of info-map. Bij dit soort uitingen worden er weer nieuwe elementen toegevoegd aan de huisstijl, namelijk beelden (foto’s of illustraties). Hiermee is de identiteit compleet. De grafische elementen en typografie waren al bepaald in het correspondentiemateriaal dus het ontwerp voor de website en folder is een logisch vervolg op de andere ontwerpen. Dat klinkt waarschijnlijk wat simpeler dan het uiteindelijk is.

Voor deze huisstijl kunnen er naast correspondentiemateriaal, een website en folder ook advertenties, een rollup banner, gevelbord en productbladen worden ontwikkeld.

Aangezien dit bedrijf een vaste vestigingsplaats heeft en daar ook haar klanten ontvangt is het erg van belang dat de uitstraling van dit gebouw overeenkomt met en aansluit op de kleuren, stijl en vormentaal van de huisstijl.

Hiervoor kijken wij eerst naar het exterieur van het pand, met name kleur en materiaal van de gevel hebben de aandacht, en stellen we een passende belettering en vormgeving voor. Zelfs de aankleding en de verlichting in de directe omgeving kunnen in een plan worden meegenomen.

Bij Sport Slim! Health Club, kloppen zowel de grafische uitingen als ook het Interieur én exterieur.

Bij Sport Slim! Health Club, kloppen zowel de grafische uitingen als ook het Interieur én exterieur.

Daarna is het interieur aan de beurt. Bij binnenkomst is het van essentieel belang dat de, op basis van eerder waargenomen communicatie middelen, de inrichting qua sfeer overeenkomt met de verwachtingen van de klant. Hierbij spelen wederom kleur, materiaal, maatvoering en afwerking een grote rol.

Samen met de opdrachtgever wordt een inventarisatie gemaakt van praktische zaken zoals de verschillende gebruiksdoelen en functies van de ruimtes. Gaat het om een entree met bezoekers balie, een winkelinrichting met displayruimtes, een bedrijfskantine met vergadermogelijkheden of gewoon een functionele kantoorruimte met voldoende bureaus . Tevens kijken we naar de comfortwensen van de gebruikers, dit zowel op het gebied van meubelen als stoffering.

Al deze informatie wordt meegenomen in een uitgebreid inrichtings- en exterieurontwerp waarbij wij rekening houden met de totaalidentiteit van de huisstijl.